Shadow

J. D. Power опублікувала антирейтинг автомобільних «асистентів»

Самої дратівної з 38 систем допомоги водієві названа система утримання в смузі руху.

Американська консалтингова компанія J. D. Power and Associates, публікує щорічний рейтинг якості нових автомобілів IQS (Initial Quality Study), опублікувала антирейтинг систем допомоги водієві, складений за результатами опитування понад 20 тисяч американців. На запитання експертів відповідали власники нових автомобілів, куплених за 90 днів до цього. Їм було запропоновано відповісти на питання в шести категоріях: розваги та зв’язок, захист від зіткнень, комфорт і зручність, допомога в управлінні автомобілем, дзеркалювання смартфонів і навігація. Найвищий бал — 813 — отримала система захисту від зіткнень. На другому місці виявилося віддзеркалення смартфонів — 789 бали, далі йдуть комфорт і зручність — 787 балів, розваги і зв’язок — 782 бали, допомога в управлінні автомобілем — 768 балів і навігація — 744 бали.

Найбільше нарікань викликала система утримання в смузі руху — 23% опитаних зазначили, що її сповіщення не просто дратують, але і заважають. З них 61% зізнався, що просто вимкнув. Ще 21% водіїв не вважають електронних «асистентів» подразниками, але при цьому віддають перевагу їх вимкнути. Кількість тих, хто хотів би мати систему утримання в смузі рух у своєму наступному автомобілі, варіюється від 63 до 91%. При цьому перші називають її оповіщення дратівливими і нав’язливими.

Читати також:  Ліфтбек BMW 6 серії GT став «м'яким гібридом»

Одним з основних фактором на користь збереження системи є автовиробник. «Деякі бренди досягають успіху в тому, щоб зробити свої технології безпеки ефективними, не будучи владними. Деякі з них гарні в одному аспекті, але слабкіше в іншому, а деякі борються з обома. Саме тому одна марка має 90% своїх клієнтів, охочих зберегти систему утримання в смузі руху на наступному своєму автомобілі, в той час як інша марка має тільки 59% своїх клієнтів, які говорять те ж саме», — зазначила Крістін Колодж, глава відділу досліджень взаємодії водіїв та взаємодії людини з автомобілями у J. D. Power.

Читати також:  Кларксон назвав Bentley Continental народними автомобілем року

Певну роль відіграє і модель автомобіля. Самим ефективним в цьому році названо Kia Stinger, що набрав 834 бали з 1000 можливих. Для порівняння, оцінка моделі, що зайняла нижню сходинку рейтингу — 709 балів, а загальний середній бал — 781.

Трійки лідерів рейтингу задоволеності клієнтів у цьому році виглядають наступним чином:

  • субкомпакты — Hyundai Kona, Toyota C-HR, Hyundai Accent;
  • компактні — Kia Forte, Volkswagen Jetta, Hyundai Elantra;
  • середньорозмірні — Chevrolet Blazer, Chevrolet Traverse, Hyundai Santa Fe;
  • повнорозмірні — Ford Expedition, Chevrolet Silverado, Ram 1500;
  • компактні преміальні — Kia Stinger, Genesis G70, Cadillac XT4;
  • середньорозмірні преміальні — Porsche Cayenne, BMW 5-Series, Audi Q8.

Ford Expedition, Hyundai Kona і Kia Stinger отримують нагороду в своїх категоріях другий рік поспіль.

Читати також:  Porsche почне друкувати спортивні «ковші» на 3D-принтері

«Споживачі як і раніше дуже стурбовані тим, що автомобілі можуть управляти самими собою, і їм потрібно більше інформації про цих складних системах, а також більше каналів, щоб дізнатися, як їх використовувати або, як і чому вони включаються. Якщо вони не прийняти систему утримання в смузі руху — основний технології автономного водіння — як вони збираються приймати повністю автоматизовані транспортні засоби? Важливо, щоб галузь усвідомила важливість першого досвіду власника цих автоматизованих технологій більш низького рівня, оскільки це допоможе визначити майбутнє використання повністю автоматизованих транспортних засобів», — резюмувала Крістін Колодж.